WE ARE WELCOME - Reisverslag uit Kledjo, Ghana van corrie Steenbergen - WaarBenJij.nu WE ARE WELCOME - Reisverslag uit Kledjo, Ghana van corrie Steenbergen - WaarBenJij.nu

WE ARE WELCOME

Door: Corrie

Blijf op de hoogte en volg corrie

27 Oktober 2014 | Ghana, Kledjo

‘ De regen laat ik achter me’ dat schreef ik in mijn vorige stukje. Mooi niet, de regen reisde met ons mee. We hadden een tussenlanding in een drijfnat Istanbul, en toen we de volgende avond zouden landen in Accra, was dat niet mogelijk vanwege het slechte weer: thunderstorm en hevige showers, Dus cirkelden we 3 x rond Accra, zonder de gehoopte weersverbetering. En toen was de brandstof (bijna ) op en weken we uit naar Nigeria om daar bij te tanken. Bijna drie uur na de geplande aankomsttijd konden we dan eindelijk landen in Accra. Die arme Pearl , die ons even zou ophalen van de luchthaven, heeft daar de hele avond in de regen gestaan. Maar ze deed het met liefde en het was fijn haar weer te ontmoeten.
Zondagmorgen bracht Pearl ons naar het trotroostation. En dan ben je weer helemaal in Afrika: al die geluiden, de geuren , de oude auto’s, de chauffeurs die hun passagiers naar binnen schreeuwen, de verkopers, die je belangstelling vragen en al die mensen die (vaak op z’n zondags ) overal rondlopen. Een kleurrijk geheel.
Pas als de trotroo vol is vertrekken we. En vol is echt vol. Ik zit met de rugzak opschoot en een heeeeel klein plekje voor mijn voeten’ Maar we zijn op weg naar House of Hope!
In Kledjo stappen we over in een taxi voor de laatste kilometer. Dan staan we voor de poor, Hennie duwt de deur open en roept wat… en ja hoor, daar komen de kinderen aangerend’ Wat een warm welkom!
Het is inmiddels maandagavond. We zijn druk geweest met uitpakken en het inrichten van onze kamer . Vanmorgen naar Hohoe gelopen om allerlei zaken te regelen. Daar ging veel tijd inzitten, maar het is uiteindelijk allemaal gelukt, Zodat we vanmiddag al spelletjes konden doen en vanavond mijn belevenissen op de pc zetten.
En niet te vergeten: gesmuld hebben van dat heerlijke Ghanese eten!
Het voelt fijn om terug te zijn bij al die mooie kinderen!

  • 27 Oktober 2014 - 22:40

    Yfke:

    Hoi Corrie,
    Vertraging, maar fijn om te lezen dat je veilig aangekomen bent.
    En een goed begin zie ik, leuk! Wens je nog heel veel mooie momenten met elkaar!
    Groeten, Yfke

  • 28 Oktober 2014 - 07:10

    Irma:

    Ha Corrie,
    Goed zeg dat je er weer bent. Heel veel plezier!
    liefs Irma

  • 28 Oktober 2014 - 08:39

    Marian Van Dijk:

    Veilig aangekomen en nu genieten samen met de kids. Een fijne tijd toegewenst Corrie!

  • 28 Oktober 2014 - 10:47

    Marijke:

    Fijn een veilige aankomst! En al weer een mooi verhaal.

  • 28 Oktober 2014 - 11:06

    Leen Keur:

    Geniet en blijf genieten en regen in Afrika is toch altijd welkom,zoals jullie welkom waren.

  • 28 Oktober 2014 - 12:51

    Christiana:

    Hier schijnt een stralende zo'n, maar geniet van alle warmte en liefde. Ik kan het bijna meevoelen.

  • 28 Oktober 2014 - 14:39

    Ine:

    Hier schijnt de zon volop dus omgekeerde wereld.
    Maar toch heel veel plezier en die zon is er in je hart toch wel.

  • 28 Oktober 2014 - 19:00

    Marian H:

    Dag Corrie, ook als je me niet op je mailingslijst zet lees ik je verhalen. Dit met dank aan Ine. Inmiddels heb ik mezelf toegevoegd hoor :-)
    Gelukkig veilig aangekomen. Ik volg je en wens je een goed en verblijf. Liefs Marian

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ghana, Kledjo

Ghana 2014

Weerzien in House of Hope

Recente Reisverslagen:

19 November 2014

MIJN LAATSTE WEEK IN GHANA

15 November 2014

TERUG NAAR KLEDJO

15 November 2014

HET WAS MAAR EEN NACHTJE

15 November 2014

DININGROOM OF SLEEPINROOM

15 November 2014

VAREN MET DE VEERBOOT
corrie

Reizen en eventueel vrijwilligerswerk in het buitenland

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 158
Totaal aantal bezoekers 49792

Voorgaande reizen:

24 Oktober 2014 - 22 November 2014

Ghana 2014

15 Januari 2008 - 15 Januari 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: