PRETPARK HOUSE OF HOPE - Reisverslag uit Kledjo, Ghana van corrie Steenbergen - WaarBenJij.nu PRETPARK HOUSE OF HOPE - Reisverslag uit Kledjo, Ghana van corrie Steenbergen - WaarBenJij.nu

PRETPARK HOUSE OF HOPE

Door: Corrie

Blijf op de hoogte en volg corrie

08 November 2014 | Ghana, Kledjo

In mijn tas zit een witte enveloppe met inhoud: het geld van Marcus en zijn klasgenoten. Daar moet nog wat mee gebeuren. Maar wat?
Samen met Beth zitten we op ons balcon. Ik vertel haar het verhaal van de boekwinkel en het cafe. Van de verschillende projecten en van de presie (of prezie?) van Marcus over HOH. Het waren vier goede doelen, maar ik vind het natuurlijk fantastisch dat Marcus gewonnen heeft! Ik laat Beth de foto’s zien waar het geld (ruim 300 euro) aan mij wordt overhandigd. Dat gaat mee naar Ghana voor de kinderen van HOH.
Met z’n drieen proberen we een goede bestemming te bedenken. Iets van kinderenvoorr kinderen, dat ook nog lang mee gaat. Schooluniformen? Nee, die krijgen ze toch wel. Een oven? Wel nuttig, maar we vinden het geen leuk kado. Iets voor in de speeltuin? Ja, dat is het!
Rondom HOH staat een muur die afgesloten wordt met een grote poort. Er is ruimte genoeg op het terrein om te spelen, maar er zijn niet veel speeltoestellen, Eigenlijk maar twee: een dubbele schommel en een klein dingetje voor de allerjongsten. Daar kan best meer bij.
Het is een week later. Beth komt uit de stad en zegt: “Corrie, de man van de speeltoestellen is meegekomen met de taxi. Hij heeft een paar foto’s. Je kunt met hem praten.” Beneden staat de man al op mij te wachten met twee foto’s in de hand. Hennie is er inmiddels bijgekomen.
We zoeken drie speeltoestellen uit: een glijbaan, een draaiding en een wipwap, allemaal van stevig metaal dat tegen de Afrikaanse zon en regen kan.
We worden het eens over de prijs. Hij gaat ze zo gauw mogelijk maken in zijn werkplaats aan de weg naar Hohoe. Dan moet hij vervoer regelen naar HOH en daar zal hij ze plaatsen. Over anderhalve week, als wij terug zijn van een kort vakantiereisje. We hopen dat het allemaal lukt.
En dat alles voor het bedrag dat in de witte enveloppe zit. Geweldig he?
Of het allemaal gaat lukken? We houden jullie op de hoogte.

  • 08 November 2014 - 21:25

    Gerrit:

    Mooi project, speeltoestellen.
    Hartelijke groet, Gerrit.

  • 09 November 2014 - 10:21

    Marcus:

    even over het geld we hadden 312 euro en 35 cent maar we hielden 11 euro voor de klas dus jullie hebben
    301 euro en 35 cent meegenomen. en hoe kwamen jullie op het idee en wie had het verzonnen? Wel een goed idee om speeltoestellen te kopen. Ik hoop dat de kinderen het leuk vinden. Ik heb het ook al op school verteld.

  • 09 November 2014 - 11:22

    Marjo:

    Wat ontzettend leuk Corrie. Veel plezier daar en succes met de speeltuin.

  • 09 November 2014 - 19:18

    Christiana:

    Als ik die mannen bekijk, moet het goedkomen!,,,

  • 09 November 2014 - 22:48

    Carola:

    Goed plan! Jammer dat ik niet even met M, M en D kan langskomen om te spelen... ;)

  • 10 November 2014 - 11:33

    Hilde Wubs:

    Hallo corrie,
    dat is leuk, speeltoestellen. Zeker omdat het geld van kinderen komt. Succes!
    groet, Hilde

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ghana, Kledjo

Ghana 2014

Weerzien in House of Hope

Recente Reisverslagen:

19 November 2014

MIJN LAATSTE WEEK IN GHANA

15 November 2014

TERUG NAAR KLEDJO

15 November 2014

HET WAS MAAR EEN NACHTJE

15 November 2014

DININGROOM OF SLEEPINROOM

15 November 2014

VAREN MET DE VEERBOOT
corrie

Reizen en eventueel vrijwilligerswerk in het buitenland

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 185
Totaal aantal bezoekers 49802

Voorgaande reizen:

24 Oktober 2014 - 22 November 2014

Ghana 2014

15 Januari 2008 - 15 Januari 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: